Ho Ho Ho

Jaha nu var granen klädd! Pappa satte den i foten, Jag, Kajjan, Emma, Noah och Rica hängde sen i kulor och glitter och jag fick sätta stjärnan i topp, BJÄLLERKLANG!

Nu har vi bänkat oss framför Ullared, dom  ju inte riktigt kloka där nere alltså! voj voj som Ida skulle sagt!
Har faktiskt suttit med min hemtenta idag, flitigt tänkte jag men efter en timme slet jag mitt hår, rullade mest upp och ner på sidan och visste inte vart jag skulle börja...fick nog och saknade min tokiga vän i lilla Lisch...jag gav upp hellt enkelt och började funder på vart jag vill göra praktik....jag tror att jag kan förändra världen på nått sätt hmm heja mig, kanske en Ljusterapi anläggning på LKAB så deras gruvarbetare inte går in i väggen, eller hjälpa Kiruna kommun med statsplaneringen inför kommande flytt för att gynna turister och boende i stan eller...listan börjar bli lång måste nog skriva ner allt...
Annars en vanlig dag i byn, vaknade av att hunden ylade som en besatt eftersom emma glömt att hon ringt och det ringde ETT HUNDRA signaler...panik vaknade. Knallade dit, bakade Vaniljehorn, drack kaffe, Björne kom förbi på en koppf, Henka kom förbi på en koppf, hem åt Kött och pottis. Ja en helt vanlig bra dag i lilla byn, kallt här idag, mina kinder frös!
Nä en koppf te kanske...
Recept på Mina och Emmas Juliga Vanilj horn med kanel!
  • TRE HUNDRA gram mjöl
  • TVÅ HUNDRA gram smör
  • 2 MSK vaniljsocker
  • Kanel efter behag
  • Rullas till små korvar, skjuts in i ugnen 180 grader tills de är gyllenbruna! Smaskens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0