Nyköping, Stockholm, Umeå, Kiruna

och nu ska jag snart släcka lampan här hos pappa i Vittangi!
hunnit med mycket på 6 dagar minsann!
Nyköping med askisarna var som vanligt helt fantastiskt roligt.
från ett glatt gäng.....
Tog nått som hette expressbuss mellan stockholm och Umeå, express my as! Den stannade ju varje kvart så fort jag lyckades somna till hördes chaffisens ljuva stämma - nästa station minsta hålan i världen, någon som ska av?
ALDRIG MER, varför lär jag mig inte? nästa sommar blir det bil om jag får bestämma!
Men fram kom jag och Mojje stod med öppna armar och väntade. Fina Mojje! Vi har myst, eldat, spelat triomino, läst, ätit super gott, plockat svamp, blåbär och tagit många sköna sov/vila/läs stunder. Läst ut Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, trevlig, rolig och läsvärd bok med nutida historia kul upplägg och trevligt ironiskt språk.
Helgen spenderade jag hos Vanne och Mackan, helt underbart magiskt bra helg! God mat, mängder av vin, Nadja med Sälle på besök, skratt, minnen, framtida planer,  och BUZZ. Mötte Mojje på söndagen med ett stort leende på läpparna , varm inombords, renaste huden jag någonsin haft och ny fin frippa! Mojje kände inte igen mig!
..till ett annat glatt gäng...
Imorse tog jag tåget mot norr, hamnade i vagnen full av sjätteklassare som skulle på klassresa utanför Kiruna, hoff vilket liv!! Kände mig sjukt gamal men vilket djävla kakkel, var jag också så???!!! Ingen charmig ålder, kaxigt, högljutt och i en kropp som inte växer i sig själv eller i takt med någon annan del av kroppen.....HOFF det var skönt att stiga av och bli upplockad av yngsta syrran på stationen. Fattar inte Kajsas vänner är nu så gamla att de får köra bil!!!! Hur fort kan det gå egentligen?!?!?!?
Fick mig en tur i Valles nya bil, vilken bil, bra smak min bror har! Fanns tv på instrumentbrädan ho ho vilka finneser....väldigt vuxen bil, en dag ska jag också....
Vi Syskon på plats, Simon och Noah  åt vi Thai, vi enades om att det smakade bra och kunde vart lite starkare!
Jag och pappa avslutade kvällen i soffan med te och mackor (som det ska va!) tittandes på Fångarna på fortet, trevligt program!
...till ett mätt och fundersamt gäng!
Emma har stora planer för mig så nu god natt!

Kommentarer
Postat av: Bullen

Vad härligt det låter, vill också.. Hoppas att du lägger upp massa bilder. Puss från Bullen

2010-08-24 @ 11:13:14
Postat av: Idis

Åh te och macka hemma med pappa! : ) Myspys!

2010-08-24 @ 18:40:42
Postat av: Bullen

Alla kollar verkligen i kameran förutom emma, till och med Noah. Jag vill också vara i Norrland.....

2010-08-26 @ 08:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0