Solen skiner!

Helt otroligt termometern visar 12 grader och solen kämpar sig in genom förnstret, need for speed nu alltså, måste ju hinna ut innan vädret kommer på att krypa ner i sin håla igen!

Pappa kom just hem på lunch, inne är det 22 grader, pappa tyckte det var som en bastu här inne, jag sitter med filt, longkalsingar och tjocksockar...hmm nån som inte riktigt är med i matchen..

För övrigt är termometern här hemma, en vit sån där digital som visar inne och ute temp den populäraste, mest sedda och mest tilltalade pryl som människa i detta hus tror jag. Även jag går först dit på morgonen, ser och lyssnar vad den har att säga om dagen, tar in det, känner efter och sen startar min dag, antingen "oj hoff idag är det varmt ute" eller "oj hoff nu är det höst, den här kylan alltså..." Trevlig morgonritual tycker jag. I mitt torp ska det finnas en termometer.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hahah ja så är et faktiskt! Det första man går på morgonen är att kolla på termometern, spelar ingen roll vilken dag det är på året! Man vet ALDIRG vad det kan vara för väder här. Man behöver då inte vara rädd för att få det enformigt iaf! När det är tio olika väderlekar bara på en dag!

2010-08-30 @ 17:19:16
Postat av: soffan

Eller hur, som idag då jag gick ut i solsken och 10 min senare haglar det och regnar, voi voi men charmigt värre! Tack för fikat idag! Fint ni fått!

2010-08-30 @ 19:39:22
URL: http://migheja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0