Önskar jag var en superhjälte...

...men jag är inte mer än MÄNSKLIG.....efter veckor av munterhet, super glad och käck gick jag nog fan in i väggen....
Lördag, vaknar med en liten underlig känsla. Skakar av mig. Ner på stan, mycke folk, flyr till bibla. Lånar tre böcker om lappsömnad, Gör vad du vill av Erland Loe och pippi mediaslargas (pippi på spanska). Går till skolan, skriver lite, tar en kopp te. Fryser. Hem, sängen, sover 3 timmar. Vaknar, försöker, lagar mat, inte hungrig, dricker ett glas vin, internetar, hjälper inte. Kryper till mitt fort -sängen. Läser en bok om barnprostitution i Thailand, hemsk men viktigt. Knasiga människor vandrar på vår jord. Apatisk, gråter, kryper ihop till en boll. Sätter på en skiva, hör orden, vill tro, förstår inte, lurad. Tänder ljus. Drar kudden över huvudet. Är inte vaken, sover inte. Telefonen ringer. Torkar mina tårar. Går till skolan, fest. vill träffa någon. Trevliga människor, pratar, skrattar, vinner mjölkpakets leken, heja mig, smidig är jag i alla fall. Går. Läser Erland Loes bok, handlar om en självmordsbenägen tonåring, festlig på ett skruvat sätt.
Somnar.
Drömmer om tjockisar. Jag är smal. Dekorerar mitt rum med bilder på min familj. Ler. pratar med min roomie, trevligt. Mysfrukost. Går en mil, lyssnar på digilistan, pratar med Sara, kloka ord från en klok kvinna. Tack. Längtar till sara och frida helg. Plockar ihop mina spillror.
Nu trötta ben, pigg i huvudet, redo att le. På radion pratar dom om Haiti, hemskheter, glad att jag bor i sverige. Ny vecka, mer att lära, massor av snöiga vägar att vandra!
Blir inte alltid som man tänkt sig. Danne rekommenderade stjärnor på slottet det får kanske förgylla min dag.
Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne.

Kommentarer
Postat av: Kajsabajsa

Hej syster :)

Vet inte hur ja ska ta detta inlägg riktigt :)

Men det är ju fint att veta att du lever iaf!

Saknar dej en hel massa.



Kramkram

2010-01-17 @ 16:46:00
Postat av: emma

Nå du skulle ringt hade du fått kika på Noah tidigare!=) Vi saknar ju moster! Kram älskade du

2010-01-17 @ 21:30:21
URL: http://empo85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0