2910 kilometer

senare...tillbaka i Nelson där vi började för 9 dagar sen! Vilken trevlig resa och idag började nästa etapp. VI hämtade Sofis vän Hans på flygplatsen och passade på att byta upp oss lite till en bil som inte låter som den ska sprängas eller falla sönder så fort vi gasaer upp till över 60 km/h. Fett med najs! Vrålåk är det verkligen, blå metallic med en antenn på taket så radion funkar faktiskt !!!(NZ är ca 5 år efter på alla fronter vad gällert elektonik så hyrbilar har endast bandspelare eller radio och i vårt fall fungerade radion bara i tätbebyggda områden vilket det är ont om på Nya Zealands södra ö...)
Det ca 300 milen har vi således spenderat med frågesport (Ida läste vilket förhöjde spänningen då vissa ofta fick gissa sig till vad frågan handlade om....), sjungandes bitar ur Sound of music (bilder kommer vid tillfälle) sjungandes the letter (Jag och Sofi gör den fantastiskt bra!!), haft nynna tävling (måste säga att nynna är sjukt svårt och ansträngande!!!), försökt hitta en radio kanal, Ida har läst tips och annat smått och gått ur Cosmopolitan (Högt och på engelska heja Ida!!) spanat efter vildliv, svängande vägar och annat som ej bör köras på eller av.
Nya Zeeland har ett fantastisk landskap, punkt slut. Det går inte att beskriva men tittade just igenom våra cirka 1000 bilde rmed Ida och blir helt tagen, det är som en kuliss, näst intill overkligt, ska lägga upp lite bilder och ja allt är på riktigt!
Nu ska det bli skönt att sova i en säng efter 9 nätter (minus en som vi sov på hostel men det blev bara 5 timmar tack vare att vi dansade bort 3 h på krogen) i bilen/tältet. Det var skönt att duscha idag...och äta sallad efter allt sött och snask vi stoppat i oss..hehe life on the road - gotta love it! Och det gör jag! Vill redan ha mer, vill köpa mig en Van hemma i Sverige, hör ni någon som vill sälja en säg till mig då!
Mojje vi lär genom att aktivit deltaga, passar mig perfekt! Men just nu har vi egna studier, vilket betyder upptäck och testa på NZ på egen hand...tror jag... Har lärt mig mer på dessa veckor om NZ och turism än jag lärt mig om Sverige någonsin.
Tusen tack Mamma för kortet, Sara för brevet och Frida och Ellie för brev och världens finaste armband! Jag har sprungit runt huset och visat det för alla, jag är så stolt över mitt färgglada armband det passar mig perfekt! Blev så glad när jag kom hem och hade brev väntades på mig!!!
Tack och god natt!

Kommentarer
Postat av: Päivi

Hallå, ser verkligen framemot lite bilder. Det låter som ett helt underbart land, värt ett besök med andra ord. Ska börja spara :)Det var väl klokt att byta upp er till en bättre bil, det lät ju inte riktigt lovande med den ni hade. Här är kallt som vanligt, men fint ändå för man får ju lite vårkänslor när solen visar sig. Ha det gott. Kram kram/Päivi

2011-02-21 @ 21:50:24
Postat av: Moster Bigge

Snälla Soffan. Skriv snabbt så vi vet att du är OK (efter jordbävningen). PUSS!

2011-02-22 @ 08:06:22
Postat av: Frida

Vilken tur att det kom fram. Det ska jag berätta för Ellie efter dagis!



Vi önskar att du snart uppdaterar här, så att vi vet att allt är ok med er. Tänker på dig!

puss&kram

2011-02-22 @ 09:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0