Jag är ok!

Tack för att ni tänker på mig/oss!
jag och Ida är som tur är tillbaka i Nelson.
Måste säga att jag är lite skakad, jordbävningen i Christchurch bara ca 50 mil söder om Nelson. Hörde på radion bara en timme efter det första skalvet, sen har vi suttit framför tvn för att få uppdateringar. Internet har legat nere under dagen har varit belastat. Men vi är ok. Det är dock en av NZ svartaste dagar säger dom på nyheterna hittils 56 stycken döda men de tror på många fler. Läskigt.
Satt i lördags på Christchurchs chatedral square och drack en öklbakom katedralen som idag inte är mycket mer än en hög av stenar... läskigt...tre dagar sen gick jag runt i staden och såg avspärrningarna sen förra jordbävningen som ägde rum den 4 september... Idag är det katastrof läge utfärdat. Vi skulle besökt Christchurch igen under vår tur med skolan söderut, det är läskigt att det inte går att säga när och var det kommer hända. Jorden rör på sig.
En dag till en annan, en sekund till en annan...
Men går inte att vara rädd då kan vi ju inte leva. Jag tänker på alla som befinner sig i staden och i området och hoppas jorden lugnar sig.
Galet att jorden kan röra på sig, gå sönder och ryta till.
Vi har varit i alla ställen som blivit berörda och kännt av jordbävningen, mindre en en vecka sen färdades vi längs med kusten som idag liknar en krigszon...vill inte tänka på hur det kunde varit om vi stannat längre på resan...Dumt att tänka, istället uppskatta att vi och som det verkar alla i klassen är oskadda!
Tack Mamma, Päivi, Bullen och Kajsa som ringt, skulle hört av mig innan men som sagt internet låg nere..
Tack för omtanken! Tänker på er Puss o kram

Kommentarer
Postat av: emma

Hoff, läskigt. Blev livrädd i morse när jag satte på nyheterna, hjärnan brukar inte riktigt funka klockan sex på morgonen.. Skönt att ni är okej och en bit därifrån i alla fall. Håller på med ett brev till dig men började tänka att tiden går så fort men om jag skickar det i veckan hinner det väl fram? puss kära du

2011-02-22 @ 19:55:01
URL: http://empo85.blogspot.com
Postat av: Päivi

Helt underbart att allt är bra med er och så skönt att ni är på avstånd. TUR att ni åkte hemåt Nelson i lördags. Såg just på SVT Play förödelsen i Christchurch och det verkar vara NZ värsta katastrof. Ta hand om varandra och ha det gott. Nu är kl halv ett på natten här så nu ska jag sova någon timma. Kram kram

2011-02-23 @ 00:29:02
Postat av: soffan

Åh emma brev skulle vara roligt! Jo nog borde det hinna fram om du skickar det i veckan! Saknar dig! Puss



Päivi, vi är glada att vi inte var där men vi fick oss en tankeställar, hoff läskigt. En mörk dag här i NZ...Kramar

2011-02-23 @ 05:50:54
URL: http://migheja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0