Vaknade ...

...imorse med lätt panik - Var är Ida???!!
Innan jag kom på att hon åkte hem och jag är tillbaka i Nelson...
Hoff tomt må jag säga!
Tillbaka till skolan idag, besökte en grotta, skönt med mjukstart.
Coolt att det finns såna hålrum och salar bara 6-10 meter under marken. Helt oberörd av jordbävningen också, sensorerna i grottan had einte kännt av nått. Tiden står verkligen stilla där nere under jorden, konstant 11 grader så allt som råkat falla ner Moa (NZ utdöda fägel som kunde bli 3 meter hög), possums, får och kiwi fåglar, deras skelett ligger sida vid sida med stalaktiter och stalakmiter som sakta växer nån centimeter varje hundrade år. en tyst, stilla och mörk värld (förutom då vår klass kommer på besök...då vissa är höjljudare än andra. inte lika magiskt men vid vissa delar var super fina och orörda).
Åkte förbi en bil med tre grabbar i 20 års åldern, drack i bilen och slängde ut ölflaskorna rätt i nature. idioter! Arg blir jag, 100 % NZ får en annan mening när man stöter på såna rötägg! De körde efter då en tjej i klassen visade upp ett telefonnummer i bakrutan på bussen...Vår lärare blev inte så impad...

Kommentarer
Postat av: Asbeng

Vem visa upp numret i rutan? Hahaha

2011-02-28 @ 17:49:45
Postat av: Päivi

Tokiga ni...men ni verkar ha haft kul och det är viktigast. Sen förståss att Ida hann med flyget, verkligen tur att ni var två och var snabb tänkta. Vilken kontrast att komma från 100 km/h i Wellington till underjordsgrottornas mörker och tystnad (och kyla, eller?). Ta det nu lugnt så vi kan ses i april, eller när kommer du hem till Sverige? Kram och god natt/Päivi

2011-02-28 @ 22:49:05
Postat av: Soffan

Asbeng hahaha du får tre gissningar, en av de yngre blonda flickorna, börjar på S mer hjälp får du inte!



Päivi!

ja roligt har vi haft det, och tur att vi inte grips av panik i första taget...Rediga och lugna systrarna määttä löser biffen! Hoppas hon är hemma nu. saknar er och ser fram emot att få komma hem till byn för lite lugn och ro när jag är i Sverige igen! Nu blir det lugna puckar, min vapen dragare i äventyr har ju åkt hem...Kram och god natt soffan

2011-03-01 @ 09:27:39
URL: http://migheja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0