Hängmatte tid

= boktid.

Spenderade 4 timmar i hängmattan läsandes Blod och död av Jens Ganman. Tack för den Kajsa, en fantastisk bok! Sträckläste de ca 300 sidorna helt försjunken och underhållen av den lättsamma och humoristiska tragiken. Absolut 5 starka SSSSS. Jag fastnar för böcker som väcker ett intresse till att läsa mer och ger förslag till andra böcker och intressanta saker att sätta sig in i. Blod och död innehåller ett index i slutet med massor av information som väcker min nyfikenhet till att läsa vidare och googla runt efter information.
Har även tagit mig igenom Linda Skugges Det här är inte en bok. Vet inte riktigt vad jag tyckte, en viktig bok tror jag för den är annorlunda, eller snarare är jag annorlunda från Linda. Hon är lite mera svart tror jag och verkar sitta på en del ilska, nojja och annat som jag försöker hålla mig ifrån. Alltid trevligt att ta del av någon som är, beter sig eller tycker så olika från jag. Det är intressant att vi människor kan vara så olika, tycka så olika, tänka så olika och uppfatta saker så olika. Bra att öva och bli bättre på att respektera det som är annorlunda.
Att begrunda -  Maorierna säger att det finns inget som är fel bara annorlunda, nyttigt att leva efter. Jag har även hört att Inget är fullt bara lite mindre vackert i betraktarens ögon, vet inte vart hmm kanske var jag som sa det ....i alla fall så säger jag det nu!

Kommentarer
Postat av: Bullen



Du träffade ingen maorier som du fattade extra tycke för (referear till diksussionerna i julas)? Häftigt att få ta del av deras kultur.



Jag älskar när du skriver, det blir lite extra krydda, tänker på "Inget är fullt bara lite mindre vackert i betraktarens ögon" Du menar väl fult?



En sista reflektion på dina inlägg: Hur har du tid att läsa alla dessa böcker, ska du inte plugga?



Kramar från Bullen

2011-01-13 @ 09:02:18
Postat av: Kajsa

Kul att höra att även du blev frälst av blod och död!

Det är sannerligen en bra bok haha :)



Jag och Fannybanan har bokat åre till vecka 10, can´t wait. Är dock supersugen på att åka till Österrike och Frankrike med meen det får bli en annan gång haha :p



Skönt att allt är bra med dig!

Vi höres, kanske skickar iväg ett mail till dig på två tre veckor eller så!



kramkram från kajsa

2011-01-13 @ 18:33:21
URL: http://www.kajsam.blogspot.com
Postat av: Mojje

Älskade Soffan! Vadintressant läsa om ditt besökhon maorierna. Gläder mig i mormorshjärtat att du har det bra och trivs. Vilka olika liv vi har just nu! Idag lördag -21 grader på morgonen, sol och ingen vind. Jag pälsade på mig täckbyxor och dunjacka och gick på promenad. Idag är det tulpanens dag och jag gick till Berghem för att köpa Obbolatulpaner. Men nu är det skönt vara inne och läsa. Jag ligger inte i hängmattan utan i min säng. Men jag tänker på att det blir sommar och hängmatta även här! Stor kram!

2011-01-15 @ 16:47:35
Postat av: Soffan

Hej Bullen, jo nog finns det tid att läsa, behöver koppla av efter skolan för det är så mycket information. Vi har inga skolböcker och sitter knappt i klassrummet utan vi lever och upplever historian och kulturen och allt annat vi ska lära oss. Nje träffat en Maori som var i hetaste laget men annars lullar jag på i min egen värd och i dagsläget är det fortafrande "ensam är stark" som gäller=) Sakar er!Och ja menade fult hahah dyslexins fingrar spelar över tangentbordet här borta!



Kajsa - jo helt sjukt kul bok ska ta och försöka få tag i boken Mess också!Skönt att Åre blir av bra att börja där så kan ni ta Europa och världen lite senare!! Ser fram emot ett mail om si så där 2 - 3 veckor! Ha det toppen och så länge! Saknar dig din toka! P o K



Moje - ja vi är verkligen på andra sidan jorden men när sommaren och din hängmatte tid kommer blir det att packa ner min i resväskan och komma hem! Promenad lät skönt jag ska smörja in mig i solkräm likt, sätta hatten på huvudet och ta mig ner till vattnet! Ha det skönt i sängen! Stora kramar



Soffan

2011-01-15 @ 23:35:43
URL: http://migheja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0