Telefonen fungerar

Fick ett trevligt uppvaknande imorse 05:36 av att telefonen ringadingade. Det var Pappa och Ida -"Hej vad är klockan?" jag svarade öhhh... tog ett tag innan jag fattade men kunde inte ha vaknat upp bättre. Sofi blev dock lite väl pigg och skuttade ur sängen medans jag somnade om så skönt, nöjd och glad!
För att citera pappa på hur bra telefonlinjen var " låter som du är i Svappis!"  Heja hemtelefonen! Nu vet vi också att vi har 12 timmars tidsskillnad, men glad för samtal blir jag! Tack Pappa och Ida, hoppas ni hälsade alla och byn!
Blir så glad när ni kommenterar och ni känns så nära, roligt att ni följer med på min resa! Saknar er alla!
Jag har fått bada idag igen, tuffade ner till playan med Riffe raffe! Trevligt, nu väntar det Jazz nere på pubben, är visst festival och folket i klassen börjar trilla in.

Kommentarer
Postat av: Päivi

Hej igen, visst var det Nelson det hette där ni är? Försökte berätta åt Ann-Sofi L då Simon och hans flickvän ska dit nu snart. Trodde dock att det hette Norton och då vart ju början och slutet rätt i alla fall. Fick också info om att det inte alls är så ovanligt med jordbävningar där och att ni ska ha en liten låda med first aid i form av vatten mm. Har ni en sån? Kanske det är smart att ha, du vet in case of emergency. Men nu ska jag inte förmörka den helt klar blåa himlen jag ser på dina fina bilder utan önskar dig istället en riktigt trevlig kväll. Väderleksrapporten här är -18 + lätt snö, allstå helt ok/Kram min vän hälsar Päivi

2011-01-07 @ 15:14:00
Postat av: Idis

Haha vad rolig pappa är "som i svappis". Det är en bra jämnförelse för att det är nära : ) Sorry att vi väckte er, men skönt att du kunde somna om iaf! sitter återigen på jobbet, förkyld dock, segt! Men kurerar med citron, honung och ingefära! ha de toppen! kram

2011-01-08 @ 01:28:04
Postat av: Soffan

Päivi, hmm det där first aid kittet borde vi nog kolla upp...tack för tipset! Har inte hittat nått men ska gå på jakt. Jasså Simon L ska hit säg min adress om han vill komma förbi vi har näst intill öppet hus.. 34 Locking street i Nelson det finns på kartan. Vi har nu litet molntäcke på himlen, helt ok med mig var så super varmt innan! Hoppas den värsta kylan har dragit förbi! Kramar



Ida, jobba på, jag har massor jag vill göra om du kommer, typ bestiga berg! Ingefära är grejen den finns nu som ett stående komplement i min matlagning! Ha det bäst kramar

2011-01-08 @ 07:40:56
URL: http://migheja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0