Ukulele konsert

Det var fantastiskt, vi visste inte vad vi skulle få se men vi hade höga förväntningar!
Ukes of hazzard, två finurliga farbröder i rutiga byxor, randiga strumpor och fez på huvudet värmde upp oss glada blandande publik. Sen äntrade en liten tös i glitterpaljett jacka, turkosa pumps som matchade ögonskuggan och ukulelen hon hade i famnen. Det var Uni and her Ukulele, hon trollband oss med sin musik och charmiga scennärvaro. Hon var ca två äpplen hög men med en magisk pipa (som jag även insåg att angelica har under vår färd in till stan) och ett sätt som fick alla män att tro dom var i himmelen. Hon spelade egna låtar om enhörningar och fallande stjärnor och om favorit bokstäver som var U (utläses som engelskans You) men drog också loss en av Bruce loch Jonny cash låtar, kan inte säga annat än att det var fantastiskt!
Sen tog jag, Sofi, kat, Angie, Henny och Elin en promenad in till stan (det låg som på vägen) samtidigt som vi gav en konsert bestående av mestadels svenskt i ett strålande medlyformat. Kvällen avslutades på dansgolvet där vi troget släppte loss i en timme, dansa dansa tills vi var tillräckligt svettiga och trötta i dansmusklerna för att somna gott. Ett fantastiskt gäng där även de som säger att de inte kan dansa, snällt ställer upp och delar vår glädje!

Kommentarer
Postat av: Päivi

Hej,det var länge sen kom jag på när jag läste dina inlägg, tiden rinner iväg. Kul att läsa dina berättelser, det är spännande och du är så bra på att beskriva så jag nästan kan känna hur det är. Kanske en bok i framtiden? Ni verkar ha fullt upp och vädret ser också ut att vara underbart. Här hemma finns bara två lägen denna vinter, antingen kallt brr eller snö, alltså igår snö, idag -20 o på väg ner, så imorn kanske det är snö igen? Men vi är ju förståss ute ändå...måste nu när solen visar sig - det är underbart :) Kul att du och Ida får campera ihop igen, känns så skönt att ni har varandra. Ha det nu så gott så hörs vi. Kram Päivi

2011-01-22 @ 16:17:18
Postat av: Soffan

Hej Päivi! Ja jag har en fantastisk syster som ser till att komma på besök! Det ska bli roligt och bra med någon som drar ut mig på äventyr! Bok hade vart fantastiskt, det finns på min lista, lovar att du får läsa under skrivandet för kommentarer!

Ja nog är det konstigt att vi är så långt ifrån varandra och vädret är så totalt olika men skönt att solen visar sig igen! Passa på! Idag har det regnat, men jag passade på att skriva exjobb, lika bra!

Ha det bra hörs snart igen! Många kramar Soffan

2011-01-23 @ 09:31:09
URL: http://migheja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0